logo-transparent
Warszawa

ul. Mazowiecka 12/30

Zadzwoń

22 828 20 01

Warszawa

ul. Mazowiecka 12/30

Zadzwoń

22 828 20 01

Napisz

info@sinfronteras.pl

Instrukcja użytkownika - MS Teams (Zajęcia online)

Help desk tel. 22 828 20 02

  1. Sprawdź połączenie z Internetem. Pamiętaj, że im szybszy jest Twój Internet, tym lepiej będziesz widzieć i słyszeć lektora i innych uczestników zajęć. By sprawdzić swoje łącze, naciśnij ten link www.speedtest.net.
  2. Zakończ ładowanie. Zatrzymaj lub zakończ pobieranie plików, by nie obniżać prędkości połączenia. Oprócz tego upewnij się, że nikt nie ściąga dużych plików i nie ogląda filmów z Internetu na innych urządzeniach, które korzystają z Twojego połączenia. Dzięki temu będziesz mógł uczestniczyć w lekcji ciesząc się lepszą jakością wizji i dźwięku.
  3. Zamknij niepotrzebne programy i aplikacje. Jeśli chcesz, by TEAMS funkcjonowało szybko, a wideo odtwarzało się dobrze, lepiej zamknij wszystkie niepotrzebne programy. Dotyczy to też aplikacji, które pracują w tle, gdy nie będziesz korzystać z nich podczas lekcji online. MS Teams pracują najlepiej, gdy aplikację ściągniesz na swój komputer lub telefon. ZALOGUJ SIĘ W MS TEAMS
  4. Przygotuj przeglądarkę. Zaktualizuj do najnowszej wersji przeglądarkę, z której korzystasz. Zalecana przez nas przeglądarka to Google Chrome. Pobrać ją możesz na tej stronie.
  5. ZANIM dołączysz do lekcji znajdź ciche miejsce, tak, aby nikt Ci nie przeszkadzał, ani Ty innym. Jeżeli nagle w Twoim otoczeniu pojawi się coś bardzo hałaśliwego np. zacznie szczekać pies, przejeżdżać będzie pięć zastępów straży pożarnej na sygnale, albo domownik wtargnie z odkurzaczem, wciśnij na chwilę „mute” („mute” ukaże się w postaci mikrofonu na pasku zadań, ukazującym się przy poruszeniu myszką po ekranie)
  6. Zaloguj się do MS TEAMS przy użyciu loginu i hasła, które otrzymałeś w mailu od Microsoft wysłanego w naszym imieniu. Aby dołączyć do zajęć wystarczy wejść w kalendarz TEAMS po lewej (jeżeli go nie widzisz naciśnij trzykropek, aby rozwinąć), w kalendarzu odnajdziesz zaplanowane na wybraną godzinę zajęcia. Naciśnij przycisk „dołącz”/”join”. Możesz też odszukać swoją grupę w zakładce „ZESPÓŁ”, „TEAMS” lub „EQUIPOS” w zależności od tego jaki język masz ustawiony. Zaplanowane zajęcia swojej grupy zobaczysz po otwarciu zakładki „General” po lewej stronie, pod logo grupy.
  7. Odśwież stronę. Jeśli nie widzisz lub nie słyszysz prowadzącego, najpierw wyczyść pamięć podręczną przeglądarki (cache), a potem odśwież stronę. Jak wyczyścić „cache”? Z menu “Ustawienia Google Chrome” (ikona klucza w prawym górnym rogu przeglądarki, pod przyciskiem zamknięcia programu) wybieramy “Wyczyść dane przeglądania…” (lub korzystamy ze skrótu klawiszowego Ctrl+Shift+Del).
  8. Jeżeli słyszysz echo, zmniejsz czułość mikrofonu. Jeżeli nadal je słyszysz to poproś o to innych uczestników zajęć.

Chcesz sprawdzić, czy wszystko działa dobrze? Skontaktuj się z nami, przeprowadzimy z Tobą połaczenie próbne.

Masz problem sprawdź następujące kwestie, które mogą to powodować

  1. Czy Twoja przeglądarka internetowa to Google Chrom (np. w Firefox są problemy z video, w Safari mogą pojawiać się problemy z logowaniem)
  2. Czy Twój system operacyjny to minimum Windows 7 Pro (XP jest zbyt archaiczny, by używać Teams), Teams działają najlepiej w Windows 10. Jeżeli używasz Maca upewnij się, że Twój system operacyjny to przynajmnie El Capitan, Teams działają dobrze w Sierra, Catalina, ale już stary Yosemite nie współpracuje z Teams. Aby sprawdzić jaki masz system operacyjny na komputerze Apple naciśnij  w lewym górnym rogu ekranu, a potem wybierz „About this Mac”. W razie konieczności uaktualnij system przynajmniej do El Capitan (zrób to ze strony Apple, w AppleStore może nie być odpowiedniej aktualizacji). Tu sprawdź wymagania techniczne dla TEAMS
  3. Masz włączony dźwięk, masz włączoną kamerkę (tak naprawdę to nie musisz, ale byłoby miło Cię widzieć)?
  4. Nie widzisz nic w kalendarzu – sprawdź jeszcze raz, jeżeli zajęcia masz późno musisz zjechać w dół, żeby je zobaczyć. Jeżeli masz zajęcia w sobotę i niedzielę sprawdź ustawienia kalendarza w Teams. Może być ustawiony tylko na dni robocze, zmień te ustawienia (u góry po prawej). Ciągle ich nie widzisz, skontaktuj się z nami.

Jeżeli nadal masz wątpliwości lub problemy z zalogowaniem SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI – POMOŻEMY CI 🙂